Resafa
RESAFA se odehrává ve 3. století našeho letopočtu v oblasti dnešního Blízkého východu. Z Resafy už zbývají jen ruiny na území současné Sýrie, ale v oné době byla opevněným městem v poušti, které vzkvétalo jako zastávka na důležitých trasách karavan.
Ve hře se ujmete role kupců, kteří zakládají v Resafě svůj obchod. Budete stavět dílny, které budou produkovat zboží a suroviny a také rozšiřovat vaše karavany o další velbloudy. Na prázdných prostranstvích kolem dílen budete zakládat zahrady, díky nimž získáte další suroviny. V přilehlých obchodních centrech budete nakupovat a prodávat zboží přepravované na velbloudích karavanách a budete v nich také budovat své vlastní obchodní stanice. Resafa neměla žádné vlastní vodní zdroje a život v ní zcela závisel na obrovských nádržích, které schraňovaly vodu z jarních a zimních dešťů. Proto budete stavět také vodní nádrže a kanály, jimiž rozvedete vodu tam, kde jí bude zapotřebí.
Hra Resafa je eurohrou pro 1–4 hráče od známého českého designéra Vladimíra Suchého (Podmořská města, Evakuace, Praga Caput Regni). Hra trvá 6 kol. Každý hráč v každém kole zahraje 3 akční karty. Každá akce má s ní asociovanou barvou, která umožňuje spouštět dodatečné akce. Na konci 2., 4. a 6. kola probíhá bodování.
Doplňkové parametry
| Kategorie: | Deskové a karetní hry |
|---|---|
| EAN: | 8594195401008 |
| Anglický název: | Resafa |
| Doporučený věk: | 14+ |
| Herní doba: | 150+ minut |
| Minimální počet hráčů: | 1 |
| Maximální počet hráčů: | 4 |
| Téma: | Cestování, Starověk |
| Herní mechanismy: | Správa karet v ruce (Hand Management), Umisťování dílků (Tile Placement), Multi-Use Cards, Budování sítí a tras (Network and Route Building), Pick-up and Deliver |
| Hodnocení dle BGG (0-10): | 7,5 |
| Obtížnost dle BGG (0-5): | 3,5 |
| Jazyk hry: | Jazykově nezávislá |
| Jazyk pravidel: | Čeština |
| Autor: | Vladimír Suchý |
| Rok vydání (v češtině):: | 2024 |
Recenze hry (EN)
Videonávod (EN)
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
